Höstens färgpalett - grönt


Kuddfrossa
[Foto: Hemmakatten]

Jag tycker om mustiga färger under hösten, som speglar naturen utanför och som även hjälper till att få in mer färg i inredningen i takt med att nyanserna utanför blir allt blekare. Därför bjuder jag på ett axplock av bilder från Mio-butiken i Västra Frölunda med fokus på färger jag gillar i höst: lila och mullvad, lime och skogsgrönt, rosa och orange samt också antinyansen beige! :) Håll till godo nu med många bilder. Jag börjar med grönt! Visst är lampan med påfågel på (ovan) läcker?




[Foto: Hemmakatten]

Enligt forskning kan det mänskliga ögat uppfatta flest nyanser av färgen grönt. Och visst är det bra, det finns så många läckra. Grönt har en lugnande effekt i inredning och blir för mig en naturlig koppling till naturen som förstärker och piggar upp. Soffan i 50-talsstuk nedan är en av mina favoriter. Minner om mormor och goda tider.



[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Ja grönt är en favorit helt klart!!

2011-10-08 @ 11:49:42
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Lowa

Snyggt med grönt, hade de i vardagsrummet i förra lägenheten jag hade =)

2011-10-08 @ 22:17:57
URL: http://dubbelveillustrations.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0