Promenad



[Foto: Hemmakatten]

Det var så fint ljus under en av helgens eftermiddagspromenader att jag inte kunde låta bli att föreviga några miljöer på bild. Särskilt vid Vallgraven runt Feskekörka på väg mot Esperantoplatsen blev det extra påtagligt. Rödstrimmigt soldis på skymningshimlen, blänk i vattnet och krispig kyla i luften. Om jag kisar lite skulle det nästan kunna vara Paris, vid Seine... Ibland blir jag nästan vemodig av den här typen av eftermiddagar. Vackert och förgängligt. Solen på väg ner. Dagsljuset byts ut mot kvällsmörker. Det ger utrymme för en hel del tankar, både trevliga och fundersamma. Över livet, vart man är på väg. Hur mycket går det  att planera och ska man planera sina dagar utan att för den saken skull ta bort glädjen ur det spontana och kunna fokusera på nuet? I varje stund finns något gott, även om jag vissa dagar kan känna ett underliggande stråk av vemod. Och längtan efter något mer. Det är väl inte för inte som jag gillar Mauro Scoccos låtar. ;) Men idag blir det en kalaspingla som får fylla musikbägaren: Melody Gardot, vars låt Our love is easy inrymmer en ljuvlig strof: "Like Adam was to Eve, you were made for me". Poetiskt så det förslår.

Ha en fin tisdag.




[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Natalie.

Tack så mycket! Nej det är verkligen inte fel :)

2011-11-23 @ 10:14:56
URL: http://hakunamatata.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vad trevliga bilder du hann ta medan det INTE var mörkt som det känns som det är mer eller mindre dygnet runt just nu, men snart vänder det igen ;)

2011-11-23 @ 12:58:17
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh, Göteborg är vackert. Trivs så bra där när vi är på besök.

Fina bilder. Kram

2011-11-23 @ 14:24:11
URL: http://etapptva.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0