Advent


[Foto: Hemmakatten]

Välkommen första advent! Helt otroligt att den här söndagen redan är inne. De sista veckorna har rusat fram och det tolkar jag som ett tecken på att livet är roligt och att det flyter på bra i tillvaron. Det gäller ändå att ta sig tid att ta vara på det som händer, att inte bara jäkta vidare till nästa aktivitet eller mål utan att stanna upp och njuta av nuet och det som fungerar. Att belöna sig då och då för det man lyckas med och genomför. Både i stort och i smått. I vardagen, i familjen, på jobbet. Och inte minst berätta för de människor du gillar, dina vänner och närmaste, eller varför inte dina kollegor, vad det är du uppskattar hos dem. Några få ord kan faktiskt lyfta en människa och göra henne glad en stund. På riktigt. Så medan det första adventsljuset tänds och brinner under den kommande veckan ska jag försöka tänka på att ge både mig själv en klapp på axeln och några uppskattande ord till de jag känner för.

Inspirationsbilderna är tagna utanför butiken Balders Hage.





[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!


Kommentarer
Postat av: Helena

Vad fint du har skrivit! Det är så sant att det är viktigt att sprida positiva ord omkring sig. Det värmer gott i allas hjärtan!

Ha en riktigt fin första advent!

2011-11-27 @ 11:53:20
URL: http://baklust.block.se
Postat av: Anonym

Jättefina detaljer

Glad första advent:)

2011-11-27 @ 12:00:06
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: annika

Vilken bra tolkning av dig, så ska jag med börja tänka när tiden bara rusar förbi :)

Fortsatt trevlig advent, Kram

2011-11-27 @ 19:15:21
URL: http://vikeskars.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0