Haga Hem



[Foto: Hemmakatten]

Som att hitta hem. Ja, så skulle jag väl bäst beskriva inredningsbutiken Haga Hem. För lite så är det vid mitt besök. Sortimentet är uppgraderat med GreenGate och ett moderum som trevliga tillskott vilket gör att butiken känns fräschare än på länge. Hos Haga Hem finns mycket vackert och en hel del prisvärt. Krukor, vaser och ljusstakar till överkomliga priser. En hel vägg med de färgsprakande produkterna från GreenGate vilket lockar till beskådan och inspiration. Doftljus från Yankee Candle, textilier från Nyblom & Kollén och fina inredningdetaljer från Interiör design som t.ex. charmigt vitt porslin.



[Foto: Hemmakatten]

Hos Haga Hem finns inslag av amerikansk östkust, med stilrena vita möbler och klassiskt formgiven belysning, men också romantisk lantstil med tema veckat, volanger och vitt. Haga Hem är butiken för de fina detaljerna, mer än det stora möblemanget. Och det passar mig perfekt.



[Foto: Hemmakatten]

Och längst in, längst ner i butiken finns en skatt. Det som förut var ett rum för rea är numera en destination för modeintresserade. Här hänger vackra tunikor och broderade blusar på rad. Från danska Culture. De samsas med trivsam trikå från Saint Tropez och softa toppar från American Vintage. Och så accessoarerna. Blommiga sjalar och coola träskor. Föredömligt disponerade för att väcka köplusten. Och personalen är trevlig. Bemötandet känns engagerat på en genuin nivå. Jag är glad att jag har hittat till Haga Hem. Det blir fler besök. För jag vill gärna komma hem fler gånger.



[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: cicci

MÅSTE JAG GÖRA ETT BESÖK VID INOM SNARAST! MASSA FINT!

2011-03-28 @ 17:33:54
URL: http://cicci79.blogg.se/
Postat av: Therese

ÅÅÅhh den butiken är ju underbar! Brukar hänga på cafeet Le Petit mittemot, älskar´t:)



Ha en skön kväll! Kram Therese

2011-03-28 @ 20:16:22
URL: http://corneliascloset.se
Postat av: Designtjejen/Emmelie

Du tipsar ofta om mångra bra butiker! Den här såg riktigt mysig ut... dit måste jag ju ta mig när jag är hemma!!

Kramar

2011-03-29 @ 07:30:01
URL: http://designtjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0