Under solen


[Foto: Hemmakatten]

Visserligen har jag döpt detta inlägg till under solen, mest för att vädret har varit varmt och strålande med ständigt skinande sol de senaste dagarna, men rent hälsomässigt har det varit riktigt under isen. En influensaliknande förkylning, som faktiskt seglar in på förstaplatsen på listan av envist jobbiga förkylningar, har gjort att jag varit nere för räkning några dagar. Men idag känns det som om det vänder. Tack och lov. Jag har bläddrat lite i Sköna hem, plockat några syrener och suttit i skuggan. Men det kanske inte är läge att ropa hej ännu. Spetsar teet med honung och citron, och konsumerar ohälsosamt många tabletter i alla dess former för smärtlindring. För några dagar testade jag med starkare saker i teet efter ett tips från en vän. Varm whiskey. Det onda i halsen domnade dock inte bort, bara huvudet en stund... Ja, ja, alla metoder är bra utom de dåliga. ;)

Må så väl och hoppas att ni njuter av det underbara vädret!


[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0