Glad midsommar!

Midsommarfirande vid Hofsnäs
[Foto: Hemmakatten]

Tredje gången gillt för oss att fira midsommar vid Hofsnäs herrgård så nu får det allt räknas som en tradition. Det är faktiskt mysigt, trots snålblåst och spridda skurar. Folkmusiken, folkdansarnas färgglada dräkter, picknickkorgar med gott innehåll, söta blomsterkransar, lotterier och café. Och så sjön yttre Åsunden som vacker fond. Då infinner sig faktiskt en genuin midsommarkänsla. Jag gillar speciellt det blåklintsprydda paraplyet ni ser nedan. Det kallar jag midsommarplanering! :)



[Foto: Hemmakatten]

Om halva nöjet är det traditionella firandet vid en midsommarstång denna afton, står maten för den andra hälften. Det är så gott med sill, färskpotatis och räkor. På vårt midsommarbord är matjesillen ett obligatorisk inslag, med sina vapendragare gräslöken och gräddfilen. Jag vet att inte alla gillar denna sillsort men jag tycker att den salta smaken är frisk och god. Efter havets läckerheter blev det grillad oxfilé (som jag slängde i mig innan jag ens hann tänka på fotografering) och som avslutning en gräddig hemmagjord jordgubbstårta. Mumma! Hoppas att du har en trevlig midsommar!



[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Josäfin :>

Härliga bilder :D

2011-06-25 @ 19:56:53
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Cissi

Härlig TRADITION :D

2011-06-27 @ 13:38:16
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0