Biddevind



[Foto: Hemmakatten]

Under mitt besök på Käringön bidde det även en titt i den charmiga butiken Biddevind. Det är tre år sedan ägarinnan Viktoria kom som en frisk fläkt och tog över den ljusa och härliga lokalen. Ägarinnan verkar ha energi för flera. Förutom att hålla butiken öppen varje dag under sommaren och sedan varje helg fram till nyår, bakar hon även bröd till mataffären på ön. Det finns ingen ända på kreativiteten vilket också märks i butiken. Det är tilltalande disponerat på butikshyllorna med kreativa arrangemang som drar blicken till sig. Precis på det där lite bohemiskt gammeldags sättet som jag gillar. Inredningen går i romantiskt lantlig stil med marina inslag samt en del franska detaljer. En del är nytt sedan förra året; numera finns även hissgardiner och en del möbler, samt dopklänningar sydda av vintagelakan bland detaljerna.



[Foto: Hemmakatten]

När du besöker Käringön är en tur till butiken Biddevind ett måste. Om Biddevind betyder nära vinden på holländska måste jag säga att butikens sortiment ligger nära hjärtat hos mig. Det är en härlig mix av ca 25 leverantörer som finns representerade, bland annat några av mina favoriter såsom Miljögården, IB Laursen, Nyblom & Kollén. Dessutom söta kramdjur från Teddykompaniet i Båstad, smycken från Lavish design, doftljus från Durance, trevliga träskyltar & bokstäver från A different design, och inte att förglömma de ursnygga kuddfodralen med motiv i form av latitud och longitud för Käringön och närliggande fyren Måseskär.




[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Annika

Men vilken urmysig butik! Tänk att få ha en sådan :)

Hoppas du har en fin dag, kram

2011-07-27 @ 15:38:49
URL: http://mindrom.blogspot.com
Postat av: Barnens Hjältar

Vilken häftig butik!

Ja hon växer så det knakar nu!

2011-07-27 @ 17:17:24
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0