Bagaren & Kocken


[Foto: Hemmakatten]

Första besöket för mig hos butiken Bagaren & Kocken, ett ställe som definitivt har potential att bli en ny favorit. Här finns det mesta av det bästa när det kommer till husgeråd och köksprylar. Välsorterat, välordnat och välfyllt från golv till tak trots den ganska trånga butiksytan. Franska emaljgrytor, trådlösa ugnstermometrar, de senaste espressobryggarna med alla lyxiga tillbehör och saker till köket som du egentligen inte visste att du behövde förrän du kommer till Bagaren & Kocken. Här finns alla kända och klassiska märken såsom Kitchen Aid, Le Creuset, Nespresso, ZylissTivoli Audio mfl!




[Foto: Hemmakatten]

Det är ett inspirerande besök och jag hittar direkt de hyllor som tilltalar mig. I rummet längst in samlas vackert handgjort porslin från Gerbera, GreenGate och IB Laursen tillsammans med plastmuggar  och kitchiga inredningsdetaljer från Rice och fattigmanssilver från House Doctor. Här stannar jag länge och bara tittar, njuter och känner på material, på tyngden i en medelhavsblå gratängform från Gerbera. Ser hur den skulle passa perfekt i Hemmakattens kök. :) Kan rekommendera en tur till den trevliga butiken Bagaren & Kocken. Åker du kollektivt är den närmsta hållplatsen Härlanda. Jag vet i alla fall att det bli fler resor till detta mecka för köksprylsintresserade.





[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!


Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Måste absolut försöka ta en tur dit. Finfina saker :-)

2011-12-11 @ 21:33:27
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Helena

Vilken affär du har hittat:) Så mysiga saker som man gärna vill ha!!

2011-12-12 @ 22:25:05
URL: http://baklust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0