Dirty rice

Kreolsk gryta med chorizo
[Foto: Hemmakatten]

Nu har jag haft glädjen att bli bjuden på middag av min matlagningsglada bror igen. Vilken lycka att han har skaffat detta intresse! :) Nu var inspirationen hämtat från New Orleans i en välsmakande kreolsk risgryta med färsk chorizo, selleri, paprika, bacon och chili. Många smaker och precis lagom starkt. Oj vad gott. Jag åt tills magen värkte och sedan orkade jag ingen efterrätt utan tog med den hem till senare. Vilken formidabel inledning på mathösten. Mustigt värre.

Citronvattnet serveras i den snyggaste tillbringaren som hittills har formgivits. Dansk design så klart. Från Eva Solo.

Tillbringare från Eva SoloEfterrätt.
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten


Kommentarer
Postat av: Nancy

Vilken fantastiskt fin blogg du har!

2010-09-15 @ 15:47:20
URL: http://nancyawada.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken fantastiskt fin blogg du har!

2010-09-15 @ 15:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0