Fototävling

Höst på SahlgrensgatanUtsikt mot Rosenlundskanalen & Kungsparken
Utsikt mot Kungsparken i GöteborgOktober
[Foto: Hemmakatten*

Jag deltar i Slottsträdgårdsmästarens fototävling "bästa oktoberbilden". Konkurrensen är stenhård, otroligt många vackra motiv och bidrag har lämnats in. Det är ändå kul att delta tycker jag, dels för att se hur ens färdighet med kameran räcker till i jämförelse med andra, dels för att ha ett mål med fotograferingen. Ibland är det roligt att utmana sig själv och utgå ifrån vissa givna förutsättningar och kriterier.

Gillar du min bild får du gärna rösta på den! Det är bild nummer 36 - "Dubbelnatur".

Jag får inte visa min tävlingsbild på Hemmakatten, den får bara visas hos Slottsträdgårdsmästaren, men jag kan berätta om hur jag tänkte när jag tog den:

"När jag fotograferar den här bilden i oktober står jag med ryggen mot Rosenlundsgatan i Göteborg, där kvinnor bjuder ut sina kroppar till extrapris. Värt att diskutera men vid detta tillfälle vänder jag istället blicken mot det sunda och friska i vår natur, nämligen Kungsparken där hösten visar sitt vackraste leende. Där de magnifika träden och färggranna löven speglar sig i Rosenlundskanalen och fyller själen med ro."


Här kan du rösta! 

Så här röstar du: Du röstar genom att skicka ett email till [email protected] fram till söndag 24 oktober kl. 18.00! Man får bara rösta en gång och bara genom att skicka ett email, inte genom att lämna kommentar till tävlingen.

*Ovanstående bilder är från samma fotosession men observera att tävlingsbilden hittar du endast här. Nr 36 - Dubbelnatur är mitt bidrag.


© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Dun

Har röstat på din bild!

Fin!

/Dun

2010-10-17 @ 18:14:51
Postat av: love&peace

Fina bilder^^

2010-10-18 @ 15:01:46
URL: http://loveandpeace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0