Dagens stilleben

Kudde från ÅhlénsLjuslyktor från Serholt
[Foto: Hemmakatten]

Förra helgen fyndade jag en härlig kudde från Åhléns. Jag var egentligen ute efter ett plommonfärgat kuddfodral men när jag fick se det här blommiga mönstret i olika rosa nyanser kunde jag inte motstå ett inköp. Priset var facilt vilket passade mig utmärkt. Den söta kudden fick direkt sin plats i den gröna fotöljen.

För att lyfta fram de gröna och rosa tonerna ytterligare grävde jag idag längst in i skåpet där ljushållarna finns och tog fram gamla trotjänare från bla Iittala och Serholt. Den rosa Marimekko-skålen är en av mina favoriter, dels genom den glada färgen, dels genom den söta formen.

Blommönster att bli glad avSkål från Marimekko
Genomskinliga ljuslyktor från Iittala
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten


Kommentarer
Postat av: Cissi

Snyggt, är du också lite "svag" för kuddar ;)

2010-10-12 @ 09:10:48
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Petra

Sv: Ja, jag tycker om min tvättmedelshink. :) Tycker att det är ett lite roligare sätt och förvara det på.



Så inspirerad jag blir av dina bilder. Nu blir jag sugen på och börja ändra om och inreda här hemma. :)

2010-10-12 @ 10:32:30
URL: http://linnea84.blogg.se/
Postat av: anna

Fina bilder=)



Jag vill tipsa dig om en nya butik som finns,hjälper min vänninas kompis att sprida budskapet=) den heter www.frokenm.se mycket fint att fynda där.



Trevlig dag

/anna

2010-10-13 @ 09:28:08
Postat av: Hanna

Jag gillar din blogg, det är mycket bilder och spännande texter! :)

2010-10-19 @ 01:19:23
URL: http://photosbyhannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0