Glöggpremiär!

Premiärglöggen för Hemmakatten
[Foto: Hemmakatten]

Då har jag äntligen druckit årets första glögg och det var precis så gott som det alltid är första gången den intas. Härligt söt och rund i smaken! Medan maten blev färdig drack jag ett rykande varmt glas med julens röda guld, mumsade på lite extra nötter och russin samt hämtade inspiration från julnumret av Lantliv. Kunde inte låta bli att köpa med det senaste numret hem tidigare idag då Lantliv brukar ha ljuvliga julreportage från vackra hem. Till detta, de fantastiska tolkningarna av Septembers låtar på TV. Då kan det inte bli Så mycket bättre!

Glaset, ett av många i köksskåpet, är second-hand, men kan kanske vara av franskt ursprung. Jag såg nämligen likadana i en caféscen i franska dramat Tillsammans är man mindre ensam. Hade varit kul om det var så! Skål och ljuskoppar från Iittala

Second-hand glas
Den mysiga tidningen lantliv
[Foto: Hemmakatten]

Dagen har gått i ett lugnt tempo men jag har ändå fått mycket gjort. Fejat och tvättat vilket gör att nu doftar hemmet, sängkläderna och innehållet i garderoben så där fräscht nytvättat. Dammtussarna är väck och håller på att ersättas med adventspynt. En tur på stan fick det också bli även om det var bitande kallt med minus åtta grader. Jag stötte på en hel del fina julsaker men jag nöjde mig mest med att titta. Några ljus blev det dock, till adventsljusstaken som jag håller på att pynta ihop.

Hoppas att ni alla har en skön helg. Snart är det första advent! Mys på er! :)

Glöggpremiär!
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.

Kommentarer
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Glad första advent!

Glasen/kopparna har vi här på ön också. Både att köpa och man ser dem på cafeer. Har funderat på att handla hem för de är så fina. Men måste hitta några där glaset sitter stadigt fast men ändå går att ta bort för att diska. Hur fungerar dina och vart hittade du dem?

Hälsningar

Yohanna

2010-11-28 @ 10:52:53
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
Postat av: Ingrid

tack så mkt! :)



glögg här med idag :)

2010-11-28 @ 13:54:40
URL: http://ingridsinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0