En härlig mix

Butik Enmix på Vallgatan 15Härligt sortiment hos Enmix
Coolt flervåningsfatMysig gård utanför Enmix
[Foto: Hemmakatten]

Den mysiga butiken Vävras keramik- och handelsbod valde, som jag tidigare nämnt, att lämna affären på Vallgatan 15 pga dålig försäljning. Trist tycker jag då hantverket och lokalen kändes väldigt genuin. En bra nyhet är dock att det i dagarna har öppnat en ny butik i lokalen: Enmix, som säljer ett urval av Vävras keramik samt mycket mer.

Igår besökte jag Enmix. Jag var sugen på att spana in sortimentet och se hur butiken såg ut i ny regi. Och det var precis lika trevligt som jag hade väntat mig. Vävras vackra vita muggar fanns på plats, och så hittade jag en ny favorit; knasljusstakar formgivna av Cina Apelqvist Karlsson, som tillsammans med Anki förestår Enmix-butiken. Dessa företagsamma och kreativa kvinnor varierar butiksjobbet med formgivning och inredningsuppdrag. En härlig mix det med! :)

Handgjord keramik hos Enmix
Keramik från Vävra hos EnmixKonst finns det gott om hos Enmix
Knasljusstakar
[Foto: Hemmakatten]

Butiken Enmix bjuder på en inspirerande blandning av handgjord keramik, söta smycken, designprylar, mode, mjuka fårskinn och kuddfodral med retrokänsla. Det finns också ljuvliga tvålar och cremer, rolig formgivning och vackra tavlor. En perfekt presentbutik att botanisera i. Här finns något för alla i det breda sortimentet. Med den gemensamma nämnaren att urvalet känns unikt, eget och genuint.

Topp från Isay, till premiärpris
Coola trädskor av A NordinSnygg textil med retrokänsla
[Foto: Hemmakatten]

Enmix startade sin verksamhet i Kungsbacka där en butik också finns. Och nu kan även göteborgarna njuta av sortimentet på Vallgatan 15. Gör ett besök och låt dig inspireras! Nedan syns några exempel på design som fungerar utmärkt som roliga presenter: ovanligt pennställ, underbar keramik med sött hjärta samt vykort med färgglada motiv av Elisabeth Dahlgren vars akryltavlor även finns i butiken. Min favorit är ändå tändsticksaskarna som pryds av Ernst Kirchsteiger. Med både bild och citat! :)

Tändsticksaskar med Ernst!
Elisabeth Dahlgren - akrylmålningar
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Hannah

- Mmh perfekt till dem som gillar att fota

2010-11-04 @ 11:10:18
URL: http://lovehannah.blogg.se/
Postat av: Susanne

Åh, vilket fint inlägg och härliga bilder! Man blir glad! Synd att du inte fick med någon bild på mina silversmycken som säljs hos Enmix bara... :-). Men nu kommer nog massor av folk i stan att vilja gå till butiken!

Hälsningar från Susanne

SUH 925 Design

2010-11-04 @ 14:24:04
URL: http://www.suh925.se
Postat av: Hannah

- tack du me :)

2010-11-04 @ 19:24:19
URL: http://lovehannah.blogg.se/
Postat av: Sofi Blücher BlücherART

Härliga bilder, lika fint som i verkligheten! Visst är det underbart med all skaparglädje.

Må så gott. Sofi BlücherART

2010-11-04 @ 20:31:35
Postat av: Elin

sv; Okej härligt:D Följer dig nu, säg gärna till när du följer mig. Kramar

2010-11-04 @ 23:14:57
URL: http://fashionbyelin.blogg.se/
Postat av: Ida we

Lol, ernst-tändstickor! Sånna ska min kompis få när hon fyller år ju, bra att jag blev påmmind^^



- Hehe, ja minst sagt! Det var jätteroligt :)

2010-11-04 @ 23:33:56
URL: http://idawe.blogg.se/
Postat av: Anonym

riktigt feelgood-stämning på den butiken:)

2010-11-05 @ 10:34:55
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Anonym

Ser ut att vara en butik för mig:)



//Annica

2010-11-05 @ 17:54:51
URL: http://lodahls.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0