Rosa accenter

Plaza Interiör Nr 1, 2011
Ljushållare från NordalStolar från Posh Living
[Foto: Faksimil Plaza Interiör Nr 1, 2011.]

Den här fantastiska rosa soffan finns i senaste numret av Plaza Interiör (nr 1, 2011). Jag önskar att jag var lika modig i färgval. Det färgstarka pjäsen står i vardagsrummet hos en familj som gillar att ta ut svängarna och blanda in starka accentfärger som rosa och turkost i sitt vackra hus. De ståtliga ljusstakarna från Nordal har jag sedan tidigare ett gott öga till, och intresset blir inte mindre nu. För övrigt är det ett ganska avskalat hem med vit bas i huset ritat av arkitekten Gert Wingårdh. Detta inredningsreportage med foto av Magnus Selander är helt i min smak, och jag blir verkligen sugen på mer rosa i mitt hem.

Rosa blommor lyfter ett helt rum
Rosa accenter
[Foto: Faksimil Plaza Interiör Nr 1, 2011.]

Det här stunderna i soffan, med en kopp te och ett inspirerande inredningsmagasin, är små höjdpunkter i vardagen. Njutningsfullt både för ögat och själen. Och teet smakar extra gott i den stora koppen från Bruka design. Rosa, vilket passar i det här fallet. En uppskattad julklapp från förra året. I bakgrunden syns en av årets klappar, som är en underbart mjuk och skön pläd i stilfullt mönster. Ljushållare och rosa Marimekko-skål från Iittala.

Mysstund hos HemmakattenRosa accenter
Ljushållare & rosa skål från Iittala
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Svar: Jag kan nog hålla med dig om solskydden, då det var väldigt länge sedan jag solade solarium senast. Men skulle jag få en spontanidé, så är det bra att ha de med sig. Bajspåsen är bra att ha i handväskan med tanke på att vi har hund. Oftast bajsar han i skogen, men man vet ju aldrig.

2010-12-29 @ 23:15:54
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Ellinor

Jag har en lila Ittala/Marikekko-skål som jag fick i julklapp! Vill ha en i varje färg!

2010-12-30 @ 08:14:46
URL: http://sharpen.blogg.se/
Postat av: Fani

skitsnyggt med rosa inredningsdetaljer! :)

2010-12-30 @ 10:58:34
URL: http://glikia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0