Valt av Annika

 Valt av Annika - smycken
[Foto: Hemmakatten]

Det är lätt att välja Valt av Annika. Det är en nyöppnad butik på Drottninggatan 22 i Göteborg. Här finns noga utvalda modeller och märken, allt från tuffa robusta herrklockor från Dyrberg Kern till romantiska pärlhalsband signerat Yvone Christa. Även mer rena stilistiska silverlänkar bjuds till den minimalistiska. Det märks att ägarinnan har god smak. Med varsam och säker hand har hon handplockat sina favoriter. Fem kreativa varumärken är representerade, alla med en säregen design. Det är ett personligt tilltal, både i kundbemötande och i sortimentet.

Jag gillar butiken. En avskalad vit bakgrund och det fantastiska ljuset lyfter fram produkterna särskilt bra. Härligt klirriga stora plastarmband i elfenben och guld skimrar i butiksljuset. Finns också i mer färgstarka varianter som svart och turkost. Priset gör att det går alldeles utmärkt att investera i flera "klirr". Prisklasserna är för övrigt ytterligare något jag gillar med Valt av Annika. Här finns både dyrt och billigt, allt efter plånbok och smak.

Jag känner mig faktiskt lite gladare efter besöket hos Valt av Annika. Om det beror på det vänliga bemötandet i butiken eller mina nya skimrande svängiga örhängen från Niiice Jewellery låter jag vara osagt...

© COPYRIGHT 2009 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej,

Jag sa ju att jag skulle kolla din blogg så fort du lämnade butiken... Jag blev jätte-glad när jag läste ditt inlägg! Precis det som jag vill att min butik ska vara. Nästa gång du kommer in ligger det ett par rosa örhängen här till dig.

Ha en härlig helg!

Annika

Men jag glömde ju att säga - vilken fin blogg! Lite matnyttigt om allt möjligt. Och vi har samma smak.

2009-10-09 @ 17:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0