Ny Sherlock

Sherlock -ny tv-produktion från BBC
[Foto: Skärmdump från SVT.se]

Ikväll börjar SVT visa en ny dramatisering av Sir Arthur Conan Doyle´s klassiker Sherlock Holmes. Denna gång är handlingen förflyttad från 1800-talets London till nutid. Det ska bli intressant att se hur den här serien artar sig. Jag har läst böckerna, och sett olika varianter i tv-format och senast filmen med Robert Downey Jr och Jude Law, därför är jag väldigt nyfiken på om det går att göra något "mer" med den väletablerade kriminalduon Sherlock Holmes och Dr Watson.

Den nya ingrediensen är i alla fall att historien utspelas i modern tid och det kan faktiskt bli riktigt bra. Nutida brott ska lösas. Men frågan är om det är med nutida metoder (som kriminaltekniska bevis) eller om de fortfarande förlitar sig på Holmes skarpsinne med Watson som pragmatiskt bollplank. Kanske blir det en kombination. Oavsett vilket kommer jag att se det inledande avsnittet av Sherlock ikväll kl 21.00 bara för att jag är nyfiken. Och för att British crime är bland det bästa jag vet.

Sherlock Holmes spelas av Benedict Cumberbatch [Atonement, Hawking, The other Boleyn Girl] och doktor John Watson görs av Martin Freeman [Nattvakten, Love Actually, The office]. Hoppas denna duo kan skapa, om inte tv-historia, så i alla fall en spännande tv-söndag.

Martin Freeman & Benedict Cumberbatch
[Foto: Skärmdump från SVT.se]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Jenny

missade det där! men min pojkvän såg och han sa att det var riktigt bra :) trots att han innan var lite tveksam till att de ändrat till nutid :p

2011-01-31 @ 10:06:12
URL: http://cordell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0