Ljuvlig keramik

Vacker grå keramik från AnnaBell Ceramic
[Foto: Hemmakatten]

Jag har helt fallit för den ljuvliga stengodskeramiken formgiven av AnnaBell Ceramic som består av duon Anna Bell och Anna Arvidsson. Det söta lilla stjärnfatet matchas av en mugg och ljushållare i samma gråmjuka nyans. En nyans som påminner en del om västkustens klippor. Blommönstret är sirligt ingraverat och de små hålen låter det levande ljuset sippra ut till omvärlden.

Stjärnfatt från AnnaBell Ceramic
Fika hos HemmakattenAnna Bell & Anna Arvidsson stengodskeramik
[Foto: Hemmakatten]

Det är njutning på hög nivå att duka med AnnaBell Ceramic. Bordet blir vackert och fikastunden en estetisk upplevelse. Känslan i handen är inte att föringa. Stengodskeramiken väger guld och att dricka ur muggen blir som att få en liten glimt av paradiset. En bit av dunig himmel landar här hemma. I vardagen. I stunden.

AnnaBell Ceramic hos Hemmakatten
[Foto: Hemmakatten]

Rosa fat från Bruka design. Söt duk i grått, rosa och beige från Klippan. AnnaBell Ceramic finns i deras egen webbshop samt hos några återförsäljare, en av dem är D.N.A.


[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Jag kan förstå varför, det är underbara saker :-)

Ha en fin fredag!

2011-01-21 @ 13:17:35
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Karin

Riktigt fint!

2011-01-21 @ 13:32:23
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Hej!

Du måste ha jättestora köksskåp som har så mycket fint att duka med. Jag har dille på glas och har stora problem med vart jag ska göra av allt.

Men fint är det.

Tack för råd öm As öra. Skulle vilja åka till sverige men just nu så är ingen resa inbokad och jag hoppas att tills när det är dags för oss att åka i juni så ska hans öra vara bra. Hoppas på att det inte är något allvarligt utan bara en förkylning.

Ha en underbar söndag.

/Y

2011-01-23 @ 12:54:38
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0