Julform


[Foto: Hemmakatten]

Idag blir det några intryck från helgens designutställning på Röhsska museet - Julform. Tyvärr glömde jag att plocka på mig visitkort från dessa kreativa formgivare men bilderna får tala för sig själva. De akvarellmålade tändsticksaskarna är verkligen trevliga att ha framme och tröttnar du på ena motivet är det bara att vända till andra sidan där ett nytt litet konstverk är målat. Samma konstnär har även gjort de uttrycksfulla ugglorna.

Jag gillar att det allt mer smyger in lekfyllhet i design och formgivning. Förutom att vara funktionellt och snyggt finns det allt oftare en humoristisk vinkling eller tanke inbakad i objekten. Pippi-burkarna ovan tycker jag är ett bra exempel på detta.



[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack! Nästa gång vi är i Gbg så ska jag försöka att titta in här. Jag hoppas på en toppen placering. Trevlig helg och tack för tipset beträffande konsten. Tänk om man visste i en sådan tidig ålder vad man skulle göra här i livet.

2011-12-16 @ 16:35:15
URL: http://etapptva.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0