Valet

Det finns stora och det finns små val här i livet. Valet vem som ska styra landet tillhör så klart den första kategorin, men så gör även valet av ny soffa, även om det mer handlar om val som påverkar hemmasfären. Jag har länge funderat på att byta soffa och nu börjar det bli allt mer behövligt då kuddarna är så nedsuttna att jag får "puffa" dem varje dag. Visserligen är det bra för att få utlopp för eventuella aggressioner med det börjar bli hög tid att investera i en ny bekväm soffmöbel.

Jag tänkte att ni skulle få hjälpa mig för det är SVÅRT att välja. Som det ser ut nu finns det två soff-finalister. Vilken tycker ni är snyggast?

Soffa 1
Soffan Alba från Furninova
[Foto: Hemmakatten]

Elegant, nätt 2,5-sits soffa med divandel med öppet avslut. Kromade ben. Den enda något negativa är den lite lägre sitthöjden. Det kan kompenseras med nackkuddar. Annars bekväm och stilrent snygg. Ger mer intrycket av en hörnsoffa än en soffa med divandel. Måtten passar rummet den ska stå i, och är en aning mindre än soffa 2.

Soffa 2
Soffan Basic från Furninova
[Foto: Hemmakatten]

Bekväm, mjuk tresitssoffa med divandel med öppet avslut. Divandelen är större, dvs ryggstödet följer inte med lika långt ut på divanen som på soffa 1. Högre sitthöjd, dvs högre rygg vilket gör den lite mer bekväm att sitta i än soffa 1. Men den ger kanske ett större (och lite klumpigare?) intryck. Soffa 2 är en något längre modell än soffa 1.

OBS! Tyget ska bytas till en beigebrun nyans.

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag röstar på ettan! Lite mer rund i formerna och lite mer luft undertill, därför trevligare tycker jag ;)

2010-09-11 @ 18:06:56
Postat av: Johanna

Jösses vilket svårt val! Underbart fina båda två.. Men jag tycker nog ettan ser mysigast ut :) vart har du hittat dom?

2011-09-14 @ 10:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0