Höstens färg hos Maria

Underbar dukning hos Marias presenter
[Foto: Hemmakatten]

Det verkar stå ganska klart att höstens färg är lila. Även vinröda toner verkar gå hem. Så allt från ljung, körsbär till lavendel fungerar som fräscha accentfärger i höstens inredning. Idag besökte jag min favoritbutik, Marias Konsthantverk & presenter. Som vanligt är det som en ljuvlig dröm att gå runt i butiken och hänföras och inspireras. Verkligen en upplevelse på många plan. Det som jag direkt kände tilltalade mig i butiken var den vackra dukningen i vitt och lila. Snyggt, balanserat och höstligt intagande! Lägg märke till den söta ljungbollen i skålen på tallriken. En dukning som ger mersmak, inte sant?

Ljushållare Madam StoltzLila skål från Gerbera
LjungbollLevande ljus höjer stämningen vid middagsbordet
Rosor pryder bordetMarias presenter  - inspiration året runt!
[Foto: Hemmakatten]

Det vita porslinet är från Olsson & Jensen, ett nytt trevligt tillskott bland leverantörerna hos Maria. De små lila skålarna samt lila keramiken för övrigt designas av GerberaNyblom & Kollén gör de fina lila bordstabletterna. Smäckra vinglas i fransk stil görs av Greengate. Blommiga ljushållare från Madam Stoltz.

Tallrikar från Olsson & Jensen
Vacker keramik från GerberaLila accenter i servetter & ljus
Smycka bordet med blomsterBordstablett från Nyblom & Kollén
[Foto: Hemmakatten]

Söker du vackra inredningsdetaljer till hemmet och till höstdukningen föreslår jag att du tar en tur till Marias presenter och låter dig förföras av alla underbara stilleben och arrangemang som finns i butiken. Och särskilt tycker jag att du ska insprieras av höstens vackraste dukning. Det gör i alla fall jag!

Höstinspiration till dukningen hos Marias presenter
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten


Kommentarer
Postat av: Camilla

Oj, herregud. Det ser helt galet fantastiskt och bohemiskt ut. Gillar skarpt och du? Tack snälla. Sushi är inte min grej heller och tror faktiskt inte jag kommer ge rätten ett sista försök.

2010-09-17 @ 22:12:29
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: Jess'

jättehärlig rustik service i like

2010-09-17 @ 23:07:28
URL: http://jessicannelie.blogg.se/
Postat av: Abeliben

Hello. I browse and saw you website and I found it very interesting.Thank you for the good work.

2011-06-02 @ 15:02:48
URL: http://abeliben.bloghandler.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0