Sommar hos Maria

Underbart vackert arrangerat bord hos Marias Presenter
[Foto: Hemmakatten]

Nu är Hemmakatten tillbaka igen efter några dagar i Karlskrona. Blekinge har bjudit på några underbara sommardagar och jag njöt för fulla muggar. Självklart står ett besök hos Marias Konsthantverk & presenter alltid på programmet när jag befinner mig i staden vid havet. Så också denna gång.

Blommigt från GreenGateMaffiga ljusstakar i glas
GreenGate gör tallrikar i plastSnygga tvålflaskor från GreenGate
[Foto: Hemmakatten]

Jag får påfyllning i själen vid ett besök hos Marias presenter. Alltid inspirerande skyltning och kreativa arrangemang. Här finns alltid något vackert att titta på och inhandla. Hela butiken sprakar denna varma sommardag. Romantiskt vitt, somriga färger som rosa, pistage och medelhavsblått på randiga och rutiga textilier. Snygga krukor i zink, ljusstakar i fattigmanssilver, tända ljus, handgjord keramik, blommande hortensior - hemtrevligt är bara förnamnet. Ljuvligt så det förslår och jag går omkring och bara njuter.

Här kommer ett axplock av bilder från Marias presenter med produkter från danska GreenGate i fokus. Detta företag har verkligen hittat hem i färgkombinationer, mönster och söta objekt. Här finns allt från gulliga plåtboxar, dukar, handdukar och servetter till tvålar och husgeråd i porslin, papper eller plast.

Ta en tur till fina Blekinge och boka in ett besök hos Marias Konsthantverk & presenter. En skärva av himlen har landat där.

Salladskål från GreengateMarias presenter sprakar av färg & sommar
Blomstrande mönster i salladsskål från GreenGateGodis & muggar från GreenGate
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0