Inspiration

Tidlös formgivning hos Vy Form & TextilSnyggt med svarta detaljer
Keramik från ParadisverkstanTextil från bla Växbo Lin
[Foto: Hemmakatten]

Jag har tidigare skrivit mig varm om butiken Vy Form & Textil. Jag tittade idag igenom bilderna från mitt senaste fotobesök och kände att det finns mycket mer fint att bjuda på av butikens väl valda sortiment. Vy Form & Textil har blivit en av mina nya favoriter. Just för den utsökta blandningen av tidlös design och nyskapande formgivning.

Bengt & Lottas design från Klippan YllefabrikVackra glas från Vy Form & Textil
ÖlandskeramikSnygga textilier från Klippan Yllefabrik
[Foto: Hemmakatten]

Är du designintresserad och letar efter formstarka objekt inom glas, keramik och textil är Vy Form & Textil verkligen rätt ställe att bege sig till. Jag tycker att de har valt några av de bästa produkter och formgivare som finns inom och utanför landets gränser. Så bege dig till butiken på Kapellgatan 8 i Göteborg och låt design- och shoppingintresset frodas!

Glaskupa från GlasverkstanBricka i tidlöst mönster
Textilarmband med söta pärldekorationerFin formgivning
[Foto: Hemmakatten]

Snart ska jag återigen till Vy Form & Textil och hämta ett armband som jag har beställt. Verkligen söta i textil med små detaljer på som formges direkt i butiken. Armbanden går även att beställa efter eget önskemål vad gäller färg och pärldekor vilket jag tog chansen att göra.

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Lana

Jättesnyggt! Synd att butiken är i Göteborg... Finns den som webbshop?

Kram

Lana

2010-07-31 @ 14:30:15
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com
Postat av: Hemmakatten

Vy Form & Textil finns för närvarande bara som butik. Ingen webbshop i dagsläget. Om detta ändras, kommer jag skriva om det här. Tills dess får vi hålla till godo med den härliga butiken.

2010-07-31 @ 19:58:04
URL: http://hemmakatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0