Alperna

[Foto: Hemmakatten]
 
Just nu befinner jag mig i södra franska Alperna i en stad som heter Briancon. Jag är här på skidresa och förutsättnigarna kunde inte vara bättre för en nybörjare som jag; strålande sol, knappt någon vind och lagom temperatur. Har gått i skidskola två dagar och idag skulle varit min sista dag men då jag tyvärr verkar ha överansträngt senor och muskler runt ena knät är jag tvingad till en ofrivillig vilodag. Surt är bara förnamnet och jag är besviken. Man vill ju utnyttja timmarna till max och lära sig så mycket som möjligt när man har chansen. Ska ta det lugnt under dagen och hoppas jag kan åka imorgon igen. Det blir några bilder från bergstopppen igår där vi åkte och sedan åt vår medhavda lunch. Går varken att klaga på matsäcken, utsikten eller sällskapet. :)  Väldigt bra!
 
© COPYRIGHT 2015 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, fråga gärna först men kom framför allt ihåg att ange källa och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Oj vad vackert!

2015-03-11 @ 13:18:02
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0