Fredagsfavoriter

Mat & Dryck: Glass är gott nu när värmen har slagit till. Jag har inte testat att göra egen men här finns recept på en god variant om du har lust att prova. Det är Elle Mat & Vin som har ett smarrigt recept på yogurtglass med björnbär.
 
Mat & Dryck: Det är uteserveringarnas tid nu. Ett trevligt ställe att hänga på i Göteborg är Bar Himmel. Det ligger högst upp på Avenyn vid Götaplatsen. Man kan lätt säga att det är stadens största uteservering då stället har hela trappan upp till Konstmuseet till förfogande. Här kan man slå sig ner med en öl med fin utsikt över paradgatan eller äta en god middag vid borden.
 
Inredning: Snygga kök kan jag inte få nog av. Och nu renoverar grannarna sitt. Jag blir verkligen nyfiken på resultatet. Här är en fin variant som fungerar som inspiration från Housetohome.
 
Mode: Jag gillar lite större örhängen emellanåt. Dessa från NLY Accessories / nelly.com är som gjorda att lyfta en fin sommarklänning som den här från Lindex till utsläppt hår. 
 
Musik: Jag såg på Cardigans här i veckan när de gjorde sin enda Sverigespelning på Liseberg. Då får man ju passa på. 15 år sedan de var här senast och de är fortfarande lika coola, och Nina Persson har en helt suverän och unik röst. Finns många bra låtar att välja på. Det blir For what it´s worth.
 
[Foto: Lisa Thanner, GP]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0