Fredagsfavoriter

Mode: I vår är det tydligen denim som gäller. Inte mig emot. Gillar sköna jeans, och min denimskjorta är bland det behagligaste plagg jag har under vår och sommar. Till jeans passar det mesta. Den här lite inkainspireradfe toppen från Ralph Lauren hade jag kunnat tänka mig att möta våren i.
 
Inredning: Fräscha vårnyheter från Nyblom & Kollén. Snygga textilier och det mesta som hör hemmet till i bra material och snygga mönster. De klassiskt randiga kuddfodralen går jag igång på. Perfekt till stugan.
 
Mat & Dryck: Årets kock 2015 blev Thomas Sjögren från restaurangen Swedish Taste i Göteborg som vann på hemmaplan med sin varmrätt lamm och smårätter med fisk och skaldjur. Extra kul att det blev en kock från en stjärnrestaurang i Götet som tog hem hela tävlingen, inför hemmapublik! Vinnarreceptet hittar du här.
 

Mat & Dryck: Något annat som verkar gott är detta recept  från Elle mat & vin på kalvfärsbiffar fyllda med färskost. Grymt aptitretande tycker jag. Serveras med röd pesto och ruccolasallad. Lördagsmiddag?!
 
Inredning: Klassiska hyllan String kommer i nya uppenbarelser. Ny nyans är grönt och som här blått. Jag tycker även om den kopparfärgade överst som verkligen blir ett snyggt objekt på väggen som sprider värme. Varje hem behöver en String-hylla tycker jag. För böcker, finkopparna eller vad man nu gillar att ha framme.
 
Ha en fin fredag & helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0