Val

[Foto: Hemmakatten]
 
Vissa dagar i livet består av viktiga val. Beslut som förekommer mer sällan och som har en större betydelse på något plan. Vardagliga (mindre som stora) beslut fattar vi i det oändliga, mer eller mindre medvetet, men just idag, denna söndagen den 14 september är det val till riksdag, landsting och kommunfullmäktige. Jag hoppas att du tar chansen att välja nu när du har ett val. Vi lever i en demokrati och genom att rösta visar vi att vi hyllar den. Jag vet att en del medvetet väljer att inte rösta av olika anledningar, som protest, av uppgivenhet, som markering. Visst, det är ett individuellt val, du har lika stor rätt att avstå som att delta, men min personliga åsikt är att när man väl har chansen att påverka så ska man ta den, dvs rösta! Jag förtidsröstade vilket alltid är smidigt, även om det är en särskild känsla att gå till den utpekade valloken. Ja, ja. Nu är det bara vänta och se hur det går. 
 
Bildern visar valet av dagens frukost. Ett mindre vardagligt beslut som frekvent förekommer här på bloggen... :)
Ha en riktigt fin valsöndag!
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, fråga gärna först men kom framför allt ihåg att ange källa och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0