Hej höst!

[Foto: Hemmakatten]
 
Redan igår kunde jag märka förändringen under min morgonpromenad. Det är kallare i luften, betydligt kallare. Och det blåser rejält. Även idag håller kylan i sig även om solen fortfarande värmer i lä. Det känns lite vemodigt men det är inget att göra åt. Det har varit många och långa fina dagar hela våren och sommaren. Så länge solen är kvar känns det uthärdligt. Andra färger börjar visa sig i naturen och blandas upp med det gröna som vi varit bortskämda med länge nu: rostbrunt, apelsintoner, lysande rött i nyponbuskar och rönnbärsträd, och mörka gråblå toner i havet. Och så börjar löven så sakta falla ner till marken. Och höstvindarna blåser. Jag tar på mig en extra varm tröja denna tisdag och säger hej till hösten!
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, fråga gärna först men kom framför allt ihåg att ange källa och länka till Hemmakatten!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0