Mys

[Foto: Hemmakatten]
 
En lugn och skön helg är snart till ända. Dagen började bra med en morgonpromenad i trevligt sällskap. Efter frukost har en del pratiska saker fixats och jag har ägnat en rejäl stund till att plugga ute i eftermiddagssolen. Just nu tar jag en paus för att göra äppelkaka. Den står inne i ugnen och blir antingen eftermiddagsfika eller till senare i kväll. Gott ska det bli i alla fall. Gårdagen såg ungefär likadan ut för mig. Plugg men också en division 1 match i fotboll mellan Utsikten och ÖIS, som är tabelltvåa respektive tabelletta som gör upp om kvalplatsen till superallsvenskan. Bra och fartfylld match. Ljusbrickan har fått nytt tillskott, ljushållaren Kastehelmi från IIttala som lyser så fint på kvällarna. Och så ett tv-tips. Spana in när Gunde Svan ska försöka slå Jan-Ove Waldner i bordtennis på TV4 kl 20. Jag tror det kan bli rätt underhållande. Nej, nu börjar det dofta underbart från ugnen. Dags att titta till pajen!
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, fråga gärna först men kom framför allt ihåg att ange källa och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Inger

Alltid lika kul att läsa din blogg. Ha en skön söndag kväll och kommande höstvecka. Lycka till med dina studier.

2014-10-05 @ 17:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0