Fredagsfavoriter

Inredning: Kanske är det dags att ha en Georg hemma? Den här fina pallen i svartbetsad ek med ulldyna och läderrem är estetiskt tilltalande. Dess nätthet gör den lättplacerad. Finns även i obehandlad ek. Formgivare Christina Liljenberg Halström och producent Skagerak.
 
TV: I veckan började serien Inte OK! på TV3. Det handlar om vad som är socialt accepterat beteende eller inte. Sketcher blandas med intervjuer, samtal mellan programledarna och statistik. Den senare verkar dock hemmasnickrad och inte speciellt representativ. Men bortsettt från det är programmet underhållande och rätt roligt. Det går att känna igen både sig själv och andra i vissa beteenden. Tisdagar kl 21.00 i TV3.
 
Mat & Dryck: Rödbetslemonad har jag aldrig hört talas om innan. Detta är i Leila Lindholms tappning. Blir nyfiken på hur det smakar. Vi har tagit upp de sista rödbetorna ur landet men det går ju att införskaffa nya i butik. Läcker färg i alla fall. Och går säkert att spica till med en gnutta alkohol... Recept här
 
 
Mode: Stickade drömmar finns det gott om. Den här från Stella McCartney är bara ett exempel. Jag tycker det är så skönt med en riktigt mjuk tröja som hjälper till att hålla värmen. Vill gärna ha många att välja mellan. Den är ligger högt på snyggtoppen! Fler finingar visar modebloggaren Sania Claus Demina upp som reporter hos Damernas Värld.
 
Trädgård: Victoria Skoglund, trädgårdsmästaren som syns regelbundeti TV4, skriver även för tidningen Lantliv. Där får man följa med i vad som verkar vara en rätt trevlig vardag med jobb, planteringar, mingel och event. En del fina bilder och praktiska tips.
 
Musik: Fredagslåten blir en som jag gillade från första stund jag hörde den: Love runs out med OneRepublic. Den kommer jag att lyssna på under morgondagens Finallopp. Den har härligt tempo som fungerar till löpningen och ger mig energi.
 
Ha en fin fredag & helg!
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0