Fredagsfavoriter

TV: Så var det dags igen att göra lördagskvällarna så mycket bättre! TV4 fortsätter med sin succésatsning och för femte året i rad kommer nu en ny omgång av musikprogrammet Så mycket bättre. I år är min favorit Orup med så det ska bli riktigt kul att titta. Ser fram emot att höra hits i personliga tappningar, och framför allt alla Orups tolkningar. I år deltar förutom Orup, även Amanda Jensen, Ola Salo och Carola, Kajsa Grytt, Love Antell och Familjen (Johan T Karlsson).
 
Inredning: Hösten är här. Snart även halloween. Det får gärna synas i inredning. Pumpor, löv och andra delar av naturen kan smycka hemmet. Inspireras av brända orange toner och naturliga inslag. Damernas Värld visar vägen hur vi ska ta in hösten i hemmet.
 
Mer inredning: Hade inte tackat nej till ett läckert lantkök istället för mitt eget minimala där man vid förekomsten av mer än en person i rummet får hålla in magen och andas varannan gång för att få plats...
 
Mat: Fotomodellen Malin Persson jobbar numera som fotograf och stylist och det senaste projektet är bilder till systerns kommande kokbok - här grönt i fokus. Jag blir sugen på broccoli! Malin bloggar för Elle Decoration och bjuder på bilder från sitt läckra hem i Malmö, vinbaren i Italien och hemliga projekt i Köpenhamn.
 
Mode: Rosa är en av mina favoritfärger och vad passar bättre än att piffa upp en allt mörkare årstid med starka färger. Den här starkt cerise tröjan gillar jag. Faktiskt gillar jag hela outfiten. Stilsäkert och coolt. Inte konstigt när det är Kenza som bär det...
 
Trädgård: Rosendals trädgård ordnar under hösten temakvällar under sex torsdagar. En höstvisa i sex verser kallar de dessa kvällar mellan 23 oktober-27 november. Låter roligt och inspirerande. Vacker miljö, underbara växter, höstmys, vin- och ostprovning, fotoutställningar mm! Hade varit trevligt om Stockholm låg lite närmare i dessa lägen...
 
Musik: En riktig discohit som får humöret att höjas varje gång. Och ger mig energi och spring i benen. Relase me med Agnes. Håller fortfarande. Varje gång. Agnes är inte bara en fantastisk sångerska, hon har också hjärtat på rätta stället. Hon är nybliven ambassadör för föreningen Friends som arbetar med mobbing bland barn och ungdomar.
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten 

Kommentarer
Postat av: Charlotta Hägg

Inredningsbilden var verkligen hur fin som helst!!! Måste testa att göra en sådan själv nu innan halloween :)

2014-10-18 @ 09:25:54
URL: http://charlottahagg.blogg.se/
Postat av: Sandy

Jag ska för första gången se Så mycket bättre, just pga Orup och Carola :)

2014-10-18 @ 10:50:40
URL: http://saandy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0