Fredagsfavoriter

Inredning: Självklart är maten det viktigaste när man går ut och äter men jag måste säga att inredningen är en väsentlig faktor också. Är det snyggt, trivsamt eller läckert inrett så förhöjs hela upplevelsen. Barabicu har definitivt fattat det där. Hela stället har "the WOW-factor"!
 
Mode: Sofi Farman har koll på modeläget och blandar friskt plagg från de vanliga kedjorna med kända och dyrare modeskapares design. Gillar hennes kap från H&M, ofta handlar det som här om sköna tröjor. Hos Sofis Snapshots bjuds det på mode, resor, mat och event.
 
 
Mat: När jag var student förra gången blev det pasta var och varannan dag. Och varför inte, det är ju så gott! Nu när jag är student igen är det kanske dags att återinföra denna rutin. I alla fall om rätten ser så smarrig ut som på den här bilden. Receptet består av små chilifrukter, vitlök och parmesan. Mums!
 

Trädgård/Inredning: Snart dags att börja pynta på allvar inför kommande högtider. En vacker krans att smycka dörren är ett enkelt och fint sätt att skapa känsla. Den här tycker jag mycket om med granris, vitsprejade kottar och lingonris. Antinge plockar man det mesta själv i naturen eller så fixar man från trädgårdsbutiker. Fler tips på kransar finns hos House to Home.
  
Musik: Att lyssna på den här låten är som att krypa in i ett varmt täcke och bara låta sig omslutas. Vackert så att det nästan gör ont. José Gonzales innlevelse är innerlig och äkta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0