Stenugnspizza


[Foto: Hemmakatten]
 
Idag tog jag och en kompis en tur på stan i det underbara vädret. Högsommarvärmen fortsätter och det är knappt man tror det är sant. Hela staden lever upp och det myllrar av glada människor i sommarkläder, solbrillor som promenerar, cyklar, fikar, har picknick, hänger på parkbänkar och mår allmänt gott. Vi också. Jag gjorde en räd i Nordstan där jag förröstade i EU-valet, tycker man får ta chansen att påverka när man kan. Efter strosande i Haga en stund där vi kollade second hand och inredning styrde vi stegen till Le Pétit Café på Linnégatan. Senast vi var där såg jag läskande på de som tog stenungspizza och idag tyckte jag det var dags att prova. En stenungspizza med mozzarella, parmaskinka, sallad och pesto. Och till detta ett glas rött för 149 kr. Helt OK pris och det var som sagt underbart att sitta utomhus den här sköna kvällen.
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0