Mer planteringsinspiration

[Foto: Hemmakatten]
 
Såg en hel del fina planteringar till altanen eller balkongen under mitt senaste besök hos Blomsterhuset i Bollebygd. Det är ganska enkelt egentligen att göra själv, bara man har en fin kruka och sedan väljer sina favoritblomster. Gärna plantera i "etapper" och med det menar jag att man kombinerar några växter som tar höjd, någon som är på mellannivå, och någon som är låg och kanske till och med hänger, såsom murgröna eller liknande. Och så blanda gröna växter med färgsprakande blommor. Då blir det liv i arrangemanget. Såg också fina dörrkransar med fåglar, fjädrar och hjärtan. Hur gärna de än ville följa med hem lyckades jag stå emot. Denna gång...
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0