Kryddpinnar

[Foto: Hemmakatten]
 
Här kommer ett tips på hur du kan göra dina egna kryddpinnar. Köp eller få tag på träspatlar från en färgbutik, du vet sådana som man brukar blanda runt färgen med. Dessa kommer från Jotun. Skriv eller måla de namn på kryddor eller rotfrukter etc som du har planterat. Jag tog en vanlig svart tuschpenna "permanent marker" som annars används till att skriva på dvd/cd-skivor. Därefter oljade jag in pinnarna för att de ska bli lite tåligare. Naturligtvis kan man lacka istället men jag använde olja för att det skulle bli naturligare finish. Sedan fick pinnarna torka och till slut sättas ut i grönsakslandet som nu genast ser finare ut. Jag väntar med spänning på att det ska växa sig grönt!
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0