Buffé

[Foto: Hemmakatten]
 
Buffé fungerar väl att bjuda på vid många tillfällen; födelsedagar, studenten, bröllop, middagar eller fester. Senast jag gjorde en variant av buffé var när jag fyllde år och jag har tänkt visa bilder från den måltiden och nu är det äntligen dags. Jag gjorde en vegetarisk paj på färsk spenat, soltorkad tomat, oliver och fetaost, en stor grönsallad med ruccola och körsbärstomater, en tomat, mozzarella och basilikasallad, ett fat med serranoskinka, ett fat med päron och äpplen till en stor brieost, vindruvor, surdegsbröd med valnötter och fikon, havtornsmarmelad, och så en av mina favoritröror: philadelhiaost, finhackade svarta oliver och soltorkad tomat som rörs ihop och blir gudomligt gott. Sedan tycker jag att det är extra roligt att lägga upp på fina fat och arrangera det tilltalande för ögat.
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0