Uterum


[Foto: Hemmakatten]
 
Det finns en del av trädgården som har blivit en favorit, inte bara hos mig utan hos många som vistas här. Det handlar om den lilla stenbänken som har sol hela dagen tills solen går ner. Här kan man sitta och filosofera när dagen börjar nalka sig sitt slut. Här är det skönt att pusta ut, ibland med ett glas vin, ibland bara genom att sitta och njuta av stillheten, den fina stenläggningen och spirande grönska runt om. Just nu har bänken fått sällskap av en ny rosa hortensia som jag hoppas klarar sig bättre än den första. Den ska få rikligt med vatten varje dag. För det behövs ju dagar som dessa. 27 grader i Göteborg idag. Kvavt och varmt. Det kom ett uppfriskande regn här på eftermiddagen som jag hamnade mitt i när jag cyklade hem från en fika med far. En rejäl dusch, men det var så varmt i luften så det var faktiskt rätt skönt. Säkerligen varmare än att bada i havet i alla fall. :)
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Inger

Vilka härliga bilder. Hortensia är en favoritblomma. Ha det bra i sommarvärmen.

2014-07-09 @ 08:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0