Spisa matbar

[Foto: Skärmdump från Spisa matbar]
 
Om du vill spisa gott i en charmig och rustik miljö är det dags att styra stegen till restaurang Spisa matbar. Här är det medelhavsinspirerad mat som erbjuds och det är riktigt coolt att se in i det öppna köket där kockarna lagar till läckerheterna. Menyn är upplagd så att alla rätter går att få som halva eller hela portioner. Det ger utrymme att prova flera rätter och ändå inte bli alltför mätt. Trevligt koncept, särskilt när man är flera i sällskapet och beställer in olika rätter som går att prova av.
 
Inredningen är skönt hemtrevlig med stora runda träbord, Thonet-inspirerade stolar och väggsoffor på nedre plan. Övre plan är lite softare, mer textilier. Snyggt är det. Det känns som om restaurangen lika gärna skulle kunna ligga i Barcelona. Eller i Nice. Trevligt. Och en värmande känsla sprider sig i kropp och sinne allt eftersom vinet och maten inmundigas. Januarikylan glöms bort en stund och man förs till breddgrader söderut. Spisa matbar rekommenderas varmt!
 
Tyvärr glömde jag både kamera och mobil så bilden kommer från Spisas egna fräscha hemsida.
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Helena

Det ser ut som ett mysigt ställe! Jag gillar när man kan beställa in olika rätter och smaka lite av varje:)

Jag önskar dig en bra helg!

2014-01-25 @ 11:59:38
URL: http://helenassota.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0