Måndag

[Foto: Hemmakatten]
 
Veckans första dag. Jag tog några bilder imorse. Det första som möter mig när jag öppnar köksskåpet på morgonen och ska välja en mugg till dagens första kopp te. Jag blir glad av alla fina muggar i härliga färger. Att kunna välja mugg efter humör är en vardagslyx som  jag unnar mig. Och jag står allt som oftast och fingrar på nya alster i butikerna. Nya som gamla. Allt fungerar bara det finns något som tilltalar mig. Det kan vara formen, färgen, mönstret, det keramiska handlaget etc. Den ska kännas bra i handen. Och vara lätt att dricka ur. Ja, ni kanske förstår vad jag menar. Just nu längtar jag efter mer färg. Såg en fin mörkturkos mugg på IEMS för ett tag sedan som kostade ca 40 kronor. Och på Myrorna finns det många gånger fina för mellan 5-25 kronor. Får nog bli ett second-hand race snart. Om bara den  här envetna förkylningen lägger sig snart så den extra energin finns till det.
 
[Foto: Hemmakatten]
 
Urval
Överst tv: De blommönstrade kopparna utan öra kommer från Greengate.
Överst th: Vita muggar från Design House Stockholm. Den enfärgade stora röda från Bruka design och de blå muggarna däri kommer från Vävra. De mönstrade görs av Greengate.
Nederst tv: Gula muggar med öra från Bruka design. Gul reliefmugg från Mateus, blåvitrandig handgjord megamugg med guldhandtag är designad av Kerstin Tillberg. Blommig söt mugg från Jill Johansson.
Nederst th: Blommiga till vänster från Greengate. Den blå muggen däri från Österlen. Blå med blå prickar från Design House Stockholm. Den blåblommiga höga muggen till höger heter Calico från Staffordshire (finns numera på Josephssons har jag sett).
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Helena

Vad många fina muggar du har hemma hos dig. Jag kan tycka det är ganska viktigt att dricka ur rätt mugg för att teét ska smaka som bäst.

2014-01-14 @ 22:42:06
URL: http://helenassota.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0