LCHF-frukost

[Foto: Hemmakatten]
 
Funderar på att under en vecka köra på LCHF-dieten igen. För att se om ett eller två kilo kan försvinna. Low carb, high fat innebär som sagt att ta bort kolhydrater och öka intaget av proteiner och fett. Jag är förespråkare av en sund allround-kost. Lagom är bäst och jag tror kroppen behöver allt för att må bra. Både vad gäller mat och motion. Men en vecka kanske man kan klara bara för att se. Det svåraste blir att vara utan frukostmackorna som jag tycker är så goda. Men ett alternativ intogs under helgen. Turkisk yogurt med lite honung och sedan äggröra med bacon. En kopp te och sedan en promenad i det fina vintervädret längs havet för att sätta fart på musklerna. En repris på det skulle definitivt fungera vilken dag som helst!
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Helenas Söta

Jag skulle behöva komma igång med lite träning snart igen och slopa sötsakerna nån dag i veckan.

2014-01-29 @ 21:51:12
URL: http://helenassota.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0