Frukost

[Foto: Hemmakatten]
 
En god frukost är viktigt för att få en bra start på dagen. På helgerna lägger jag ner extra tid på att duka med vackert porslin och matchande servetter. Jag brukar ta fram olika slags pålägg, koka ägg, gärna gå iväg och handla färskt bröd i matbutiken i kvarteret. När man kan ta sig tid till det så är det riktigt trevligt. Vardagsfrukostarna skiljer sig lite grann. Men goda mackor brukar det blir. Ibland en, oftast två mackor på Lingongrova bröd alternativt havrebröd, den ena med en vällagrad grevéost och den andra med rökt skinka och majonnäs. Och så givetvis en kopp te, Earl Grey, annars skulle dagen inte fungera, samt lite mangojuice. Ägg brukar jag dock låta bli i veckorna. Det finns nog många olika frukostvanor där ute... vill du dela med dig av din vore det roligt!
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0