En ledig dag

[Foto: Hemmakatten]

En ledig dag mitt i veckan är guld värd. Jag brukar vara ganska trött efter två dagars arbete så denna dag kommer verkligen lämpligt. Har passat på att tvätta, titta på fantastiska svenska OS-insatser på längdskidor, promenerat närmare en mil, druckit några goda koppar te, läst och sagt hej då till kärleken som nu åter beger sig ut på skidäventyr. Det blir tomt här hemma. Ska försöka fokusera på att kurera mig ordentligt. Är riktigt trött på det här förkylningsviruset som inte vill ge med sig. Det sliter. Kan stress orsaka förkylning? Gluten? Allergi? Snart dags att kolla upp det grundligt om det ska fortsätta så här. Anmälde mig till Göteborgsklassikern idag och ser fram emot att vara med för tredje året i följd. Något jag verkligen kan rekommendera för oss som behöver en morot i träningen. Med anmälningen gjord vill jag komma igång med träningen snarast möjligt. Inte bara för tävlingens skull utan för det fysiska och psykiska välbefinnandet i allmänhet. Jag mår mycket bättre på alla plan när jag tränar regelbundet.
 
Gillar som sagt att dricka te, gärna ur en vacker mugg som den här från Greengate som gick stå till tetjänst idag. :) I köket har jag en liten hörna med brickor och zinkhylla från Granit där teer, olika tillbehör och små söta melaninmått står. Müslin förvaras i hög glasburk med lock inhandlad hos Balders hage. Röd teburk med stjärnor även den från Greengate.
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0