Fredagsfavoriter

Inredning: Snyggt med inbyggd bokhylla, som här i en smal alkov i ett vardagsrum. Fint med luckor som även är praktiska då de skyddar mot damm. Från myscandinavianhome.blogspot.com.
 
Inredning: Dukas designer Karin Steen gör nytt porslin som kommer säljas på City Gross. Dessa vackra örtkrukor, slevställ och saltgömmor i sina milda nyanser andas vår! Duka Kitchen Life ger inspiration!
 
Inredning: Nyårsdekorationer finns det många av. En favorit som har dykt upp hos mig är pompom i papper som kan hänga från taket eller lampan i olika höjder och vara i olika färger. Vackert och förhoppningsvis enkelt att göra själv.
 
Mat & Dryck: Har du börjat fundera över maten till nyårsafton, eller blir det hämtpizza? För den som vill göra något gott själv så hittade jag en ny variant av pannacotta som kan fungera som förrätt. Hummerpannacotta med smak av hummer, forellrom, vitt vin och timjan. Aptitretande tycker jag.
 
Inredning: En vacker dukning kan lyfta en hel måltid. Varför inte gå "all in" detta nyår? Jag hade gärna slagit mig ner vid detta bord iklädd den vackra ljusa paljettklänningen. Som askungen på bal ungerfär... :)
 
Musik: Jag gillar soulklassiker som den här Let´s stay together. Al Green får hjälp av Justin Timberlake. Den här typen av låtar får gärna rulla nonstop i bakgrunden för att skapa skön stämning. Låter börjar 1.38 in i inslaget.
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0