Porslin

[Foto: Hemmakatten]
 
Nu har jag upptäckt en ny fyndhörna, nämligen Ebbes hörna i Västra Frölunda. Jag har ju hört talas om detta second hand ställe ett tag men det är inte direkt så att jag brukar ha vägarna förbi Lergöksgatan. Men så en eftermiddag i veckan styrde jag i alla fall cykeln dit och det var värt besöket. Precis som i Stadsmissionens Ebbe-butik på Vallgatan finns här böcker, möbler, porslin, kläder och annat smått och gott. Och dessutom ett café, det finns inte i stan. Jag hittade några böcker och lite porslin såsom söta äggkoppar och ett fat. Så, även om du inte har vägarna förbi, se till att göra dig ett ärende till Ebbes hörna i Västra Frölunda. Här finns mycket fint. Och så kan du passa på att äta på den trevliga restaurangen Tigris samtidigt... :)
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att ange källa och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Maja

Svar: ja men verkligen, älskar också green gate, dom kommer alltid med massviss med nya i serien, så man vill bara ha mer mer & mer :)

2014-08-29 @ 09:00:21
URL: http://majyaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0