Majskolvar

[Foto: Hemmakatten]
 
Igår ugnsgrillades det majskolvar till middag. Vad gott det är med lite smör och salt på. Det blev som en förrätt. Sedan blev det lax i ugn med sallad, färskpotatis och fetaostsås. Gott. Jag var väldigt hungrig efter söndagens aktiviteter. Igår var dagen för då Göteborgssimmet gick av stapeln. 1000 meter i öppet vatten i Delsjön här i Göteborg. Det är en del av Göteborgsklassikern. Då ska man också cykla fem mil i maj och springa en mil terräng i november. Jag trotsade mitt halsonda och cyklade dit. Simmade lugnt bara för att göra det. Det gick helt OK. Det är ett motionslopp så man behöver egentligen inte ha några krav, annat än att genomföra det, även om jag tycker det är roligt att få en bra tid, eller försöka bli bättre än förra året. Jag tror min tid blev ganska så exakt som förra året. Jag är nöjd med tanke på förutsättningarna. Totalt 1500 personer deltog och det blir rätt kul när det är så mycket folk som är på samma plats för att genomföra samma sak. 
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kanske lite mindre vad du gjort om dagen och lite mer hur du gjort måltiden ;)

2015-07-22 @ 19:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0