Frukost

[Foto: Hemmakatten]
 
Fortfarande ledigt. Och fortfarande fina dagar. Och fortfarande goda frukostar med mackor, te och juice. Jag mjukstartar med första målet utomhus med morgontidningen. Njuter av stillheten och obokad tid. Enda smolken i glädjebägaren är en förkylning. Jag tränade ett cykel- och simpass häromdagen och klart att förkylningen kommer som ett brev på posten. Märkligt detta. Nåväl, fick i alla fall cyklat 2 mil och simmat 1250 meter så det var bra. Borde klara Göteborgssimmet nästa söndag även om jag inte har simmat så mycket i år. Bara att ta det lugnt och mata på... Till helgen lutar det åt en båttur igen. I så fall ger vi oss iväg i eftermiddag. Om så blir fallet gäller det att sätta fart och förbereda. En kaka står visserligen redan i ugnen men det är skönt att ha färdigsköljda grönsaker, färdigblandad dressing och såser med i praktiska burkar. Det ska göras om det blir "klartecken" under eftermiddagen. Ha det fint denna härliga fredag!
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0