Varm potatissallad

[Foto: Hemmakatten] 
 
En enkel och god maträtt är varm potatissallad. Den är mättande och jag tycker om att sallad emellanåt serveras varm. Utgångspunkten är klyftpotatis som görs i ugn med olivolja och i detta fall tog jag kryddblandningen herbes des Provence för att ge lite mer smak. Under tiden som klyftpotatisen blir färdig skölj sallad och förbered de andra ingredienser du väljer att ha i. I detta fall blev det bara blandad sallad, gröna oliver och fetaost. Det var det som fanns i kylskåpet. Du kan ha i det du gillar helt enkelt. Sedan tog jag dressing i form av olivolja, balsamvinäger, svartpeppar, salt och lite torkad oregano. En middag som är snabb och lätt att göra!
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Inger

Varm potatissallad låter gott. Det skall jag laga till Första maj. Ha en bra valborgshelg.

2014-04-29 @ 16:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0