Grillat

[Foto: Hemmakatten]
 
Nu när det är fint väder åker grillarna fram. Doften runt middagstid är kännbar. Blandningen av kol och kött tycker jag är ljuvlig. Igår blev det helgrillad oxfile till middag. Tillsammans med grillad sparris, bearnaissås och klyftpotatis. Favoriträtten som håller år efter år. Det var skönt att sitta i kvällsolen och avnjuta middagen. Och vad gott det smakar när man har varit igång hela dagen och tagit ut sig fysisk med gräsklippnig, ogräsrensning och annat.
 
Såg ni förresten Fjällbackamorden på SVT igår? Måste tyvärr säga att jag är besviken på dessa filmatiseringar. Rumphugget och nyanserna i intrigen går förlorad. Läckberg gör ofta parallellhistorier i sina romaner där en historia från det förflutna ofta har stark inverkan på dagens händelser. Detta kommer inte fram speciellt i tv-versionen. Synd på bra grundmaterial, att det inte kan tas tillvara på ett bättre sätt.
 
Nu ska jag snart hälsa på familjen och förhoppningsvis blir det en skön eftermiddag även denna lediga dag!
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0