Glad Valborg

[Foto: Hemmakatten]
 
Jag tror att jag har hittat mitt nästa kall; vara utomhus och fixa i trädgården. Mitt senaste uppdrag går ut på att med spaden i högsta hugg granska gräsmattan in i minsta detalj på jakt efter maskrosor. Som de förökar sig. Gräsmattan är inte en gräsmatta, det är en maskrosmatta! Jag har aldrig sett så många, så stora, så små, så envisa. Men jag är minst lika envis. Allt ska bort. Förr eller senare. Jag vet att det är en ojämn kamp jag för men det är ändå intressant att se hur naturen fungerar. Det som definitivt får stå kvar är förgätmigej. Så söta! Nästan overkligt blå. Annars klipper jag gräs, sår örter i krukor och snart är det dags att plantera i den stundande planterings/grönsaksplätten. Har gjort ett schema över vad som ska sås och var. Det ser jag fram emot mest.
 
Snart är det dags att dra sig in mot stan och se den årliga Chalmers-cortègen. Det är Valborg för mig. Studenternas vagnar brukar vara roliga att se. De skämtar och driver hej vilt med företeelser i samhället och det som hänt under året som gått. Ha en fin Valborg!
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0