Äggröra

[Foto: Hemmakatten]
Något som är gott till frukost, brunch, eller vid vilket måltidstillfälle som helst egentligen, är äggröra. Jag brukar smula i fetaost för att få en fylligare smak. Jag har som regel att till varje ägg i smeten tillsätter jag 1 msk vätska. Och sedan lite salt och peppar. Ost, ev skivade tomater och torkad oregano. Det går ju att variera i det oändliga. Och ska man verkligen lyxa till det eller behöver göra det lite matigare, steker jag några skivor bacon till. Gott!
 
Äggröra 2 personer
4 ägg
4 msk mjölk
salt
peppar
30 gram fetaost
ev 1/2-1 paket bacon
 
Stek baconet och låt svalna på hushållspapper.
Häll ägg och mjölk i en skål och vispa runt med gaffel. Dra några varv med svart- och vitpepparkvarnarna samt ta i lite salt. Smula i fetaosten. Vispa runt.
Värm en teflonpanna. Häll i röran och rör hela tiden med en trä eller plastsked/gaffel. Röran får inte fastna i pannan. När den stelnat tillräckligt häll över på tallriken, lägg på baconen och ät direkt.
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0