Lätt middag

[Foto: Hemmakatten]

Då det var fint väder igår bestämde vi oss för att njuta av solens sista strålar i Slottsskogen och Villa Belparc. Restaurangen/kafeét är öppet året runt och så länge denna årstid tillåter fungerar även den stora och trevliga uteserveringen. Vi njöt av både solen samt de goda mackorna med en öl till. Jag tog en rostbiffmacka med potatissallad och mitt sällskap en vegetarisk variant med marinerade grönsaker. Jag drog vinstlotten! :) Vi fick även sallad som hade blivit över från dagens varmrätt och det var plus i kanten. Vilket behövdes för att dra upp betyget en smula då den kvinnliga servitrisen totalt ignorerade mig för mitt (manliga) sällskap. Märkligt ändå att det fortfarande förekommer men inte så mycket att göra åt. Men mitt sällskap mådde inte dåligt av uppmärksamheten om man säger så ;) Fin avrundning på kvällen i alla fall ute i solen och inte blev det sämre av att IFK (Göteborg) vann mot AIK i en spännande match. Det luktar guld... :)
 

[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2013 Hemmakatten
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0